Egyptian court bans pro-Quadhafi channels

 

 

{jcomments on}

An Egyptian court on Monday ruled to stop the broadcasts of 14 satellite channels on Nilesat that incite against rebels in Libya, the court said.

 

The case was filed by several Egyptian lawyers and Libyan citizens, who said the channels are controlled by the regime of Libyan leader Muammar Qadhafi and present false information about the rebels.

Qadhafi’s regime uses content broadcast on Libyan state-run TV in a smear campaign against the rebellion, which started on 17 February.

News reports broadcast by pro-Qadhafi channels describe the revolutionaries as “saboteurs” who “take hallucination pills.”

 

Share this post Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Related posts

Do you wear an apron or a cape? Indian women can help you to chose

Do you wear an apron or a cape? Indian women can help you to chose

Arab women, especially in the Gulf region, do not know much about Indian women except the disadvantaged poor ones who were forced to work in their homes under hellish conditions. I admire Indian women, especially many smart ones I met during my work and travels, too many that I can't...

Jordanian Disabled PhD Graduates Seeking Humanitarian Asylum

Jordanian Disabled PhD Graduates Seeking Humanitarian Asylum

Jordanian PhD Graduates who are suffering disability have decided a sit-in in front of the Swedish Embassy next Monday the 19th of September. Dr. Abdul Salam Zouaydi , a Jordanian media activist told Alrai online that the protesters will demand humanitarian asylum in Sweden because they...

Rorypeck Journalism Awards 2016 – Open for Entries

Rorypeck Journalism Awards 2016 - Open for Entries

The only awards dedicated to the work of freelance cameramen and camerawomen in news and current affairs are now open! Entries are invited in the following three categories:  Rory Peck Award for News: Honours the work of freelance cameramen and...

Leave a comment